Kohti yhteistä tulevaisuutta: Musiikkikoulutuksen visio 2030 -seminaari 12.10.

Tervetuloa Musiikkikoulutuksen visio 2030 -seminaariin Musiikkiopisto Juvenaliaan.

Seminaarissa esitellään ajankohtaisia musiikkikoulutuksen ja -kasvatuksen tutkimushankkeita ja selvityksiä sekä pohditaan keinoja lasten ja nuorten soittoharrastuksen monipuolistamiseen tulevaisuuden oppilaitoksissa. Tilaisuuden järjestää Visiosta vaikuttavuuteen 2030! -työryhmä.

Aika: Torstai 12.10.2023 klo 14.00-16.00
Paikka: Musiikkiopisto Juvenalia, Soittoniekanaukio 1 B, Espoo

Tilaisuuden esitysmateriaalit

Palaute: Anna meille palautetta seminaarista ja ideoista tuleviin tilaisuuksiin 31.10. saakka.

Kohti yhteistä tulevaisuutta: Avaussanat
Visiosta vaikuttavuuteen 2030! -työryhmän puheenjohtaja, Juha Järvinen, Turun konservatorio

Katsaus ajankohtaiseen tutkimukseen:

Suomen Akatemian Musiikin, mielen, kehon ja aivojen tutkimuksen huippuyksikön näkökulma musiikkikoulutukseen ja -kasvatukseen
Tutkimusjohtaja Mari Tervaniemi, Helsingin yliopisto

Miltä musiikin koulutuskenttä näyttää biisiviennin vauhdittamisen näkökulmasta? Suomen Musiikintekijät ry:n tutkimuksen esittely
Erikoistutkija Riikka Hiltunen, Suomen Musiikintekijät ry, tutustu tutkimukseen

Avauksia lasten ja nuorten soitinjakauman sekä soittoharrastuksen monipuolistamiseksi:

Puhallinmusiikin kenttä yhteistyössä soittajien lisäämiseksi
Rehtori Jouni Auramo, Pirkanmaan musiikkiopisto ja rehtori Sanna Saarinen, Musiikkiopisto Juvenalia

Jazz Camp for Girls: Kokemuksia kansainvälisen tyttöjen jazzleiri -konseptin pilotoinnista Suomessa
Toiminnanjohtaja Maria Silvennoinen, Suomen Jazzliitto

Musiikin oppimisen luova tulevaisuus: Säveltäminen ja laulun kirjoittaminen oppilaitoksen työkaluina
Teorian ja säveltapailun lehtori Ilari Hongisto, Turun konservatorio

Päätössanat: Musiikkikoulutuksen visio 2030 -työn seuraavat askeleet

Ilmoittautumisohjeet

Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen on päättynyt. Linkki striimiin lähetetään ilmoittautuneille viimeistään tapahtuma-aamuna, mutta voit seurata striimiä vaikka et olisi ilmoittautunut tilaisuuteen.  Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Kenelle: Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki visiotyöstä ja  musiikkikoulutuksen ja -kasvatuksen kehittämisestä kiinnostuneet tahot koulutusalan edustajista organisaatioihin ja järjestöihin. Mukaan ovat tervetulleita niin hallinnon edustajat kuin opettajat eri koulutusasteilta taiteen perusopetuksen, ammattiin johtavan koulutuksen, peruskoulujen ja lukioiden kuin vapaan sivistystyön oppilaitoksista.

Lisätietoja: info@musiikkikoulutuksenvisio.fi

Lämpimästi tervetuloa mukaan! Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Kuva: Unsplash