Käyrätorvi pöydällä

Musiikin koulutus nyt ja tulevaisuudessa ​– Tarvitaanko sitä? Tampere

Tampereen konservatorio, Tampereen ammattikorkeakoulu/Musiikki ja Pirkanmaan musiikkiopisto toivottavat musiikin opiskelijat ja ammattilaiset sekä kaikki musiikkikoulutuksesta vastaavat tervetulleeksi konservatorion Pyynikkisaliin, lauantaina 12.10.2019 klo 10-16!

Kansallisen musiikkikoulutuksen visio 2030 -seminaarien sarja jatkuu Tampereella. Ohjelma sisältää alustuksia ja inspiraatiopuheenvuoroja sekä työpajatyöskentelyä. Helsingin avausseminaarin koonnin lisäksi esillä on mm. Timo Kovasen tuore väitöstyö – Musiikki ja markkinahallintasekä Tampereen esittävien taiteiden visiotyön loppuraportti.

​Klo 10.00 Avauspuheenvuorot
Timo Salo, koulutuspäällikkö, TAMK Musiikki
Sampsa Konttinen, rehtori, Tampereen konservatorio
Jouni Auramo, rehtori, Pirkanmaan musiikkiopisto

Klo 10.15 Visiotyöryhmän esittäytyminen

Klo 10.30 Tampereen esittävien taiteiden visiotyön loppuraportin esittely
Anna-Kaisa Heinämäki, kilpailukykyjohtaja, Tampereen kaupunki

Klo 10.45 Kommenttipuheenvuoro
Kaarlo Hildén, dekaani, Taideyliopiston Sibelius-Akatemia

Klo 11.00 Musiikkialan toimintaympäristöanalyysi
Janne Murto, rehtori, puheenjohtaja, Pop & Jazz Konservatorio, Suomen konservatorioliitto

Klo 11.20 Musiikin koulutus kilpailuyhteiskunnan vastapainona?
Timo Kovanen, FT, Oulun Yliopisto

Klo 11.40 Helsingin avausseminaarin työryhmätyöskentelyjen koonti
Elina Laakso, erityisasiantuntija, Taideyliopiston Sibelius-Akatemia

Klo 12.00 omakustanteinen keitto-tai salaattilounas

Klo 13.00–16.00 Työpajatyöskentely
Petri Home, FM, fasilitaattori
Mitkä yhteiskunnalliset ilmiöt vaikuttavat musiikkialan tulevaisuuteen? Miten meidän tulisi muuttaa omaa toimintaamme? Missä on onnistuttu? Mitä uusia avauksia tarvitaan? Mistä voidaan luopua? Mitkä ovat visiotavoitteet vuodelle 2030? – Osallistu ja vaikuta!

Kahvit tarjotaan ryhmien työskentelyn lomassa.

Lämpimästi tervetuloa!

Tampereen konservatorio, Pirkanmaan musiikkiopisto, Tampereen ammattikorkeakoulu, Musiikki sekä Taideyliopiston Sibelius-Akatemia

Musiikkikoulutuksen visio 2030 seminaarit järjestetään eri puolilla Suomea, eri oppilaitosten isännöiminä. Isäntien partnerina kaikissa seminaareissa toimii Taideyliopiston Sibelius-Akatemia.

Seminaarin esitykset ja materiaali (täydentyy)