Musiikkikoulutuksen visio 2030 Mukaan!-päivillä

Mukaan! VI valtakunnalliset musiikkikasvatuspäivät järjestetään Rovaniemellä Lappia-talossa 16.-18.11.2023 teemanaan Kohtaamisia musiikkikasvatuksessa.

Musiikki on kohtaamista monin tavoin – ajassa ja tilassa, kehon ja kulttuurin tasoilla. Musiikkikasvatuspäivillä kohtaamme kollegoita, pohdimme kohtaamista kasvatustyössä sekä sitä, miten musiikkikasvatus kohtaa muut taidealat ja aikamme laajemmat ilmiöt. Kolmipäiväinen ohjelma koostuu tuttuun tapaan kutsuluennoista, työpajoista, paneelikeskusteluista, tutkimus- ja oppimateriaaliesittelyistä ja konserteista  Sisällöissä näkyy ajankohtainen valtakunnallinen keskustelu ja mukana on myös Musiikkikoulutuksen vision ohjelmakokonaisuus.

Musiikkikoulutuksen visio 2030 Mukaan!-päivillä:

Torstai 16.11. klo 13.00-14.45

Visio 2030: Musiikki, koulutus ja hyvinvointi yhteisellä tiellä

Sillanrakennusta yli hallinnollisten siilojen
 Juha Järvinen, Visiosta vaikuttavuuteen 2030! -työryhmä

Musiikista merkityksiä ja mahdollisuuksia – musiikkikasvatus ja osallisuuden kokemukset
Yliopettaja, tutkintovastaava Laura Huhtinen-Hildén, Metropolia Ammattikorkeakoulu

Miten hyvinvointi on läsnä musiikin koulutuksessa? Case Suomalainen Musiikkikampus
Koulutuspäällikkö Jarmo Kivelä, Gradia Jyväskylä

Viitearkkitehtuurityö taiteen perusopetuksen pedagogisen ja strategisen laatutyön lähtökohtana
Opetusneuvos Alma Muukka-Marjovuo, Opetushallitus

Musiikin lukiodiplomi valtakunnallisen kehittämistehtävän näkökulmasta
Musiikinopettaja Reijo Aittakumpu, Sibelius-lukio

Päivien ohjelmaan voi tutustua tapahtumaa koordinoivan Suomen musiikkikasvatusseura – FiSME ry:n verkkosivuilla. Muutokset ohjelmassa mahdollisia.

Musiikkikasvatuspäivien lipunmyynti